Locuri de munca in transporturi Translogjobs
Preturi Pachete
  • Creeaza-ti cont
  • Intra in cont
  • Acasa
  • Categorii
    • Soferi
    • Dispecer/Planner
    • Expeditor/Forwarder
    • Logistica/Distributie
    • Vanzari
    • Management
  • Joburi
  • Companie
    • Adauga Job
    • Adauga Companie
  • Contact
  • Preturi Pachete
Locuri de munca in transporturi Translogjobs
  • Acasa
  • Categorii
    • Soferi
    • Dispecer/Planner
    • Expeditor/Forwarder
    • Logistica/Distributie
    • Vanzari
    • Management
  • Joburi
  • Companie
    • Adauga Job
    • Adauga Companie
  • Contact
Preturi Pachete
  • Creeaza-ti cont
  • Intra in cont
[ Locuri de munca ] [ Contracte transport ] [ Stiri & Info utile ]

  • Adauga Job Nou
  • Adauga articol/Testimonial
  • Adauga contract de transport
  • Manager Job-uri
  • Profil Companie
  • Editeaza Profil
  • Cauta Candidati
  • Vizualizare Facturi
  • Schimba Parola
  • Logout
[ Locuri de munca ] [ Contracte transport ] [ Stiri & Info utile ]

Getraco SRL

16 iunie 2025

Girteka analizeaza situatia falimentelor in transport

Imagine articol

Creșterea numărului falimentelor și dificultăților financiare în sectorul logisticii și transportului rutier este evidentă de câțiva ani. Această suferință, potrivit analizei Girteka, a fost accentuată și de presiunile economice, schimbările de reglementare și necesitatea de a ţine pasul cu progresele tehnologice. Impactul acestor presiuni a fost profund: aproape 88.000 de companii de transport și 8.000 de brokeri de marfă și-au încetat activitatea numai în SUA în 2023. Această tendință se reflectă uniform în Europa, deoarece creșterea numărului de falimente în Germania se manifestă în fiecare an din 2020 și a fost notabilă lună de lună în 2023.
Creșterea numărului de falimente în sectorul logisticii și transportului rutier este o problemă cu mai multe fațete. Ea provine din presiunile economice, costurile operaționale în creștere, fragmentarea pieței, perturbările geopolitice și alte probleme.
Ca răspuns la tensiunile financiare, fuziunile și achizițiile (M&A) au devenit cunoscute ca strategii viabile pentru supraviețuirea și creșterea afacerilor la scară globală. Exemple precum achiziția Bollore de către Ceva Logistics demonstrează eforturile de a persevera, de a consolida prezența pe piață și de a stimula sinergiile.
În Polonia, sectorul transporturilor se confruntă cu provocări acute. 120 de companii au declarat faliment numai în T1 2024, iar alte 1.400 de companii au implementat politici de restructurare, cum ar fi reducerea flotelor sau a personalului, iar multe altele se confruntă cu amenințarea insolvabilității.
Principalele provocări includ modificările aduse de Pachetul Mobilitate, care au crescut costurile operaționale fără creșteri adecvate ale tarifelor de transport. De exemplu, cerința de înlocuire obligatorie a tahografelor până la sfârșitul anului poate mări costurile cu circa 1.000 de euro per camion.
O altă provocare este incertitudinea din jurul problemei decarbonizării transporturilor în Europa – nu toate companiile din transportul rutier de mărfuri au cunoștințele și resursele necesare pentru a se conforma cu reglementările UE și pentru a se alinia cu raportarea emisiilor Scope 3 CSRD – pentru a oferi valoare suplimentară clienților din termeni de soluții de transport durabil.
În plus, comenzile au scăzut: tonajul din transportul rutier s-a redus cu 1,7% în 2024 față de anul precedent, însumând 67,6 milioane de tone. Martie 2024 a fost dur, cu o scădere cu 3,8% a volumului transportat la 22,1 milioane de tone.
În ciuda tendințelor similare cu cele ale Poloniei în ceea ce privește falimentele în sectorul logistic, Germania și Benelux prezintă o rezistență relativă, inclusiv măsuri notabile la nivel național pentru a sprijini sectorul.
Principalele cauze ale insolvenței companiilor identificate în Germania și Benelux sunt costurile ridicate ale energiei, problemele existente în lanțurile de aprovizionare și inflația ridicată. Potrivit Global Euronews, numărul insolvențelor a crescut pe parcursul anilor 2021, 2022 și 2023, iar în 2023 creșterea a fost de asemenea notabilă lună de lună.
Majoritatea falimentelor – 8,7 la 10.000 de companii în 2023 – au fost legate de transport și depozitare. În 2024, acest număr a crescut și mai mult, ajungând la 29,6 cazuri la 10.000 de companii la începutul anului.
Guvernele din această regiune au încercat să întărească capacitatea țărilor de a face față fluctuațiilor economice și incertitudinilor de reglementare prin investiții robuste în infrastructură, economii diversificate și avantaje geografice strategice. Germania a depus un efort sistematic pentru a atenua congestionarea traficului și pentru a consolida infrastructura, cu investiții substanțiale alocate pentru drumuri, feroviare și căi navigabile.
Sursa: logisticpost.ro

← Înapoi la articole

Articole recomandate

Getraco SRL
Platformele digitale de transport tot mai exp…
Platformele digitale de transport tot mai exp…

Digitalizarea accelerată a transportului rutier de mărfuri a adus un plus de eficiență și flexibilitate, dar și vulnerabilități semnificative în f…

Getraco SRL
Turcia, a 17-a tara europeana in portofoliul …
Turcia, a 17-a tara europeana in portofoliul …

Începând cu 10 iunie 2025, Raben Group a lansat oficial operațiunile sale în Turcia, marcând o nouă etapă în extinderea rețelei sale logistice eur…

Getraco SRL
Transportul italian in scadere!
Transportul italian in scadere!

Datele publicate de Registrul Transportatorilor, în colaborare cu Ministerul Transporturilor din Italia, arată că în primul trimestru al lui 2025 …

Folosim cookie-uri pentru a asigura functionalitatea platformei noastre, pentru a salva preferintele tale, oferind astfel o experienta mai placuta la navigarea pe site, si pentru a analiza de unde vin vizitatorii site-ului nostru si cum folosesc acestia site-ul.
Politica de confidentialitate
Termeni si conditii
Politica de cookies

TRANSLOGJOBS S.R.L
Strada Mehedinti 62-64
400672 - Cluj-Napoca

Urmareste-ne pe:



© 2024 TRANSLOGJOBS All rights reserved. | Creat de RSC - Platforme Web Custom